WAT WE DOEN

VDA helpt non-profit organisaties meer impact bereiken. Door onze kennis, deskundigheid en capaciteit in te zetten op het gebied van positionering, organisatiestructuur en financiering. VDA doet onderzoek, geeft advies én voert dit ook uit. Dat doen we al bijna veertig jaar. Hands-on en resultaatgericht hebben we al honderden uiteenlopende partners geholpen.

We kunnen bij alle fases van een wervingstraject begeleiden. Of juist bij specifieke onderdelen, zoals een haalbaarheidsonderzoek, fondsenscan of sponsorprospositie. We bieden coaching en training om organisaties te helpen groeien in ondernemerschap. Zoek je tijdelijk versterking of uitbreiding van je organisatie? Ook dat is mogelijk met team VDA. Samen onderzoeken we alle kansen.

Benieuwd hoe VDA jouw organisatie kan helpen? Stuur een ingevuld intakeformulier naar Juliette op juliette@vandoorenadvies.nl. Liever eerst bellen? Dat kan op 020-5304030.

  • Haalbaarheidsonderzoek

    Lees hier meer.

    Met een haalbaarheidsonderzoek toetsen wij of de wervingsplannen ook te realiseren zijn. Door zowel de positieve, bevorderende als negatieve, remmende factoren in kaart te brengen, worden verbeterpunten en valkuilen inzichtelijk. Zo wordt duidelijk welke stappen te nemen om de ambitie waar te maken.

  • Fondsenscan

    Lees hier meer.

    De fondsenscan is een uitgebreid rapport gericht op de meest kansrijke fondsen voor aanvullende financiële ondersteuning ten behoeve van het project.

  • Plan van aanpak

    Lees hier meer.

    Een plan van aanpak is een gebruiksklare routekaart voor het wervingsproces. Op basis van respondentengesprekken met interne en externe stakeholders en potentiële gevers ontwikkelen we een stappenplan om de organisatie te optimaliseren en tot een sterke case for support, kansrijke prospectlijsten en scherpe partnerproposities te komen.

  • Kwartiermakerschap

    Lees hier meer.

    Als kwartiermaker werkt VDA ambitieuze ideeën uit en scherpt ze aan door in te spelen op actuele (maatschappelijke) ontwikkelingen, samenwerkingen op te zoeken met relevante partijen en intern draagvlak te creëren.

  • Projectplan

    Lees hier meer.

    Hoe beter het projectplan, hoe eerder een fonds geneigd is toe te kennen. Samen werken we aan de uitwerking en aanscherping van het plan op de inhoud, organisatie en uitvoering van het project en vergroten we de slagingskans.

  • Sponsorproposities

    Lees hier meer.

    Om bedrijven te verbinden aan jouw organisatie of project heb je een sterke sponsorpropositie nodig, die de eigen positionering, Unique Selling Points en tegenprestaties verbindt met de doelstelling en wensen van de prospect. VDA ontwikkelt samen met jullie een scherpe positionering en helpt bij de ontwikkeling van de wervingsstrategie.

     

  • Werving

    Lees hier meer.

    VDA helpt bij de werving van fondsen, bedrijven en particulieren voor een financieringsmix die past bij de organisatie. We werken hands-on: we optimaliseren de plannen, gaan het gesprek aan met prospects en voeren de werving uit. We kunnen dit volledig uit handen nemen of in nauwe samenwerking doen.

  • Coaching & training

    Lees hier meer.

    Met het overheidsinitiatief Wijzer Werven, dat cultureel ondernemerschap bevorderde, leerden wij ruim 400 organisaties de kennis en vaardigheden om hun fondsenwerving te optimaliseren. Nog steeds staan we klaar om organisaties te coachen en/of trainen. Onze sessies worden gegeven door specialisten met praktijkervaring die in jullie in korte tijd alles over positionering, bedrijven, particulieren, fondsen, gesprekstechnieken en wervend schrijven kunnen leren.